Školní potyčka

„Heleď se, jestli na tebe někdo vyrukuje levačkou, ty musíš pravačkou.“ „Se ti snadno řekne, ale on byl téměř o dvě hlavy vyšší.“ „A co je zač, ten výrostek?“ „Jeden blbec ze sedmičky. Takový hromotluk na svůj věk.“  „Jasně. Takže ...

nějaký vymatlaný pako, co si zvedá sebevědomí u činek a pak na mladších spolužácích. Co se vlastně stalo?“

„Navážel se na chodbě do jedný holky.“

„Tys ji nějak znal?“

„Ani ne. Jen od pohledu. Moc pěkná žába. Tmavovlasá, vysoká a taková … no dobře vyvinutá.“

„Na to, že ti je dvanáct, máš docela postřeh.“

„Tak, snažím se. Jsem možná po tobě. Každopádně on tu holku přitlačil ke zdi, že nemohla uniknout žádným směrem.“

„Tak ses do toho vložil.“

„Nikdo jiný se k tomu neměl. Každý jen tupě přihlížel.“

„To tak bohužel někdy je.“

„Byli tam mnohem větší kluci, mohli mu dát na prdel. Nebo říct, hele, zdekuj se, vidíš, že tě nechce, že žádný rande nebude. Každý mlčel.“

„Jen ty ne.“

„Ne. Když ji chytil za paži a ta holka už se tvářila fakt zoufale, šel jsem blíž a slušně mu řekl, hele, to už stačí, nech ji bejt.“

„Ale on na to neslyšel?“

„Zbrunátněl. A pak se do mě opřel. Ale mezitím ta dívka utekla z jeho klinče.“

„Prima, takže se dostavil výsledek.“

„Jo, to bylo super. Ale pak se o to víc zaměřil na mě. Chytl si mě pod krkem a já jen čekal, co bude …“

„Neměl si čekat. Měl si zmizet. No a co bylo dále?“

„Povídá, tak hele, kvůli tobě jsem přišel o rande s prima holkou.“

„Přišel bys o něj stejně. To nejde tlačit silou.“

„Co ty o tom víš, bez toho si ještě žádné rande neměl.“

„Pár jo, ale každá šla se mnou dobrovolně.“

„A Casanova! Kolik ti je, že tak meleš?“

„Míň než tobě.“

„Nejsi ty ten … Kučera … co o něm povídaj, že je kápem prvního stupně.“

„Já prvního, ty druhého. Tak si plácneme a necháme toho. Bereš?“

„Ani omylem. Z tohohle se jen tak nevyzuješ.“ … A pak mi jednu bez rozpaků natáhnul. Přímý direkt. Okno! Vůbec jsem nevěděl, co se děje.“

„A to tam nebyl žádný učitel?“ 

„Zrovna ne. Byla to taková chodba stranou před tělocvičnou, kam nikdo moc nezajde. Leda školník, ale ten byl zrovna venku někde na zahradě.“

„Škoda, byl by tomu cápkovi jednu vlepil patrně.“

„To jo, on je ras a na mě docela drží. Z nějakého důvodu si rozumíme.“

Nepovídej.“

„Před rokem jsem u něj brousil lavice, kde byly ty mé slavné rytiny kružítkem, pamatuješ?“

„Jistě. Stálo mě to tři tácy. A musel jsem na pohovor ke tvé třídní učitelce.“

„No a tam jsme si nějak padli do oka. Paradoxně. Viděl, že se nebojím práce a že jsem se k tomu svému maléru postavil čelem.“

„Vrať se ještě k tomu frajerovi. Buď tak hodnej.“

„Není k čemu. To je konec. On byl spokojenej a nechal mě už na pokoji. Odšoural jsem se pak do šatny a tam seděl, dokud jsem nebyl trochu schopnej chůze.“

„Chceš, abych to řešil?“

„Jen to ne.“

„Tak co tedy?“

„Napadlo mě přihlásit se na karate.“  

„Tak jo, to zní dobře. Hlavně jestli tě to bude bavit.“

„Slyšel jsem, že je tam prima parta. A solidní trenér.“

„Ve sklepě máme dost místa, mohli bychom tam nainstalovat boxovací pytel.“

„To by bylo bezva.“

„Taky si tu a tam potřebuju do něčeho zaboxovat a nemít z toho malér.“  

„No jo, život je někdy pruda.“

„Copak život, ale lidi, ty mě někdy vytáčej. Však si dnes poznal, jaké to je.“

„Budu teď holt pár dní chodit s monoklem.“  

„A co když ti ta holka zítra přijde poděkovat?“

„To se nestane.“

„Holky to někdy dělaj, když se jich kluk zastane. A ještě kvůli tomu přijde k úhoně.“

„To ona nemůže vědět. Říkal jsem ti, že hned jak mohla, využila situace a zmizela.“

„Neboj, to se k ní jistě donese. Třeba budeš v jejích očích hrdina.“

„Nepřeháněj.“

 „A dostaví se tím pádem i sladká odměna.“

 „Jaká?“

„Polibek třeba. Co s tím v takovém případě provedeš?“

„Co by. Pošlu ji do háje. Mě holky nezajímaj.“

„Fakt ne?“

„Ani za mák. Mám ti snad přísahat?“

Druhý den jak otec předpovídal, si ho ta holka ve škole skutečně našla. Skoukla jeho monokl, hezky se usmála … páni, ta byla tak hezká … až se mu zatajil dech.

„Hele, dík za ten včerejšek. Měla bych se ti nějak revanšovat.“

„To není potřeba.“

„No já myslím, že je.“

A tu pusu /na tvář/ mu fakt dala. Ale i tak to byla síla. Báječná chvíle, kterou si bude pamatovat. V té chvíli asi poprvé vnímal, že by si to rád s nějakou holkou zopakoval.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Jurek | středa 19.10.2022 8:14 | karma článku: 18,25 | přečteno: 438x
  • Další články autora

Jan Jurek

Pozdě ale přece

„Co bys ráda?“ „Ráda bych si promluvila.“ „Něco jsem provedla?“ „Ne. Jsi ale moje nejlepší kamarádka. Potřebuju, abys mě alespoň vyslechla.“ „O co jde? Doufám, že Martin je ok.“ „Proč by nebyl?“

7.5.2024 v 13:59 | Karma: 7,56 | Přečteno: 227x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Jurek

Téměř „lavinová“ záležitost

„Co tě sem, Lenko, přivedlo?“ Lenka nedokáže hned odpovědět. Něco se provalilo. A pak to přišlo. Jedna rána, druha a další i od lidí, od kterých to nečekala. Téměř nic ji nepodrželo. Na všechno v ten moment byla sama. Bylo..

1.5.2024 v 7:12 | Karma: 8,02 | Přečteno: 250x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Jurek

Pokec se spolužačkou

Rád sedává na lavičce při agua centru a sleduje lidi okolo. To místo mu dělá dobře. Není to tak vždy, ale někdy ano. A když má všeho dost, sebere se, sedne do auta a jede na to místo, kde má pár berliček, kterých se může chytnout.

3.1.2024 v 13:51 | Karma: 13,54 | Přečteno: 406x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Jurek

Dokonalý manžel …

„Neexistuje! Nejsou takoví na skladě. Musíš se s tím, Ireno, smířit a brát to, co je. Taky už nejsi nejmladší.“ „Ale míry mám, Jitko, pořád ucházející.“ „To je dost pomíjivý a chlapi to vědí. V našem věku už také hledají jistoty.“

29.12.2023 v 12:16 | Karma: 14,62 | Přečteno: 556x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Jurek

Nevlastní syn

„To dítě není tvoje.“ „Čí tedy?“ „Tvého kamaráda z vejšky. Zbouchnul mě jeden večer po akci. Oba jsme byli opilí, sami dva na koleji.“ „Stačí! Do detailů jít nemusíš! Po pěti letech manželství mi tohle oznámíš a tváříš se jakoby nic

27.12.2023 v 12:50 | Karma: 22,97 | Přečteno: 808x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Partneři z Francie vsadili každý sám podobná čísla, miliony vyhráli oba

17. května 2024  8:25

Jako o mimořádně vzácném případu hovoří experti o výhře ve francouzské loterii, ve které uspěli muž...

Vypadá to jako plakát k hororu. Brity vyděsil rudý portrét Karla III.

17. května 2024  8:16

Značnou pozornost vzbudil portrét, který si nechal vyrobit britský panovník Karel III. Dílo malíře...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  8:13

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Americkým Houstonem se prohnala mohutná bouře, vyžádala si čtyři oběti

17. května 2024  8:09

Nejméně čtyři lidé přišli o život při silných bouřkách, které se ve čtvrtek přehnaly přes město...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 201
  • Celková karma 7,79
  • Průměrná čtenost 463x
Jsem původní profesí učitel. Příležitostně publikuji recenze v tištěných periodikách. Byl jsem třikrát oceněn v rámci celostátní scenáristické soutěže Filmové nadace Inogy Barrandov. Realizovaný celovečerní film dle mého scénáře Kluci z hor. Dále viz můj web www.jan-jurek.cz