Odhalení

28. 05. 2023 9:40:03
„Kampak jdeš?“ „Na pivo.“ „Můžu se přidat?“ „Proč ne. Mám dnes volno, tak si chci ode všeho odpočinout.“ „Ale jestli chceš jít sólo ...“ „Řekla bych ti to.“ Šli tedy spolu do hospo. Už bylo teplo. Venku to vonělo. Měla ráda ten odér ...

čerstvě posekané trávy, tu jarní svěžest báječnou pro oko. Vnímala a všímala si toho, ale neupozorňovala už na to, aby se to nerozplynulo.

„Hele, Katko, a jak se jinak máš?“

„Stojí to za hovno.“

„Počkej. To jako fakt? Prý sis nabrnkla prima kluka. Šuškalo si o tom celé město.“

„Spíš snad maloměsto.“

„Tak to víš, je to tu jedna velká drbárna.“

„Taky si teď dávám větší pozor.“

„No a jak to teda máš? Nechci být zvědavá, jen mě to zajímá.“

„Vzal roha. Nějak mu nevoněla moje svobodomyslnost.“

„No jo, to každý kluk nedává. Všimla jsem si toho.“

„Nedává to jejich ego a jejich ješitnost. Ale mě si nikdo přivlastňovat nebude. Na takový vztah nejsem zvědavá.“

„Bylas zamilovaná?“

„Docela jo.“

„Jak že se to jmenoval? Patrik ...?“

„Jo, tak nějak. Vymazala jsem ho. Respektive snažím se o to. Proto taky to pivo. To se mu na mně líbilo.“

„To chlapi oceňujou, ale nesmí těch piv být moc. Jakmile se holky ožerou, tak je odeženou, hnusí se jim to.“

„Hlavně že oni jsou po tahu samá roztomilost. Nakopat do zadnice a dost. Někdy lituju, že nejsem lesba nebo tak něco. Jenže já jsem zcela a stopro hetero. S holkou jsem to zkusila jednou a nic moc.“

Jitka mlčela. Něco jí letělo hlavou. Chodily s Katkou na základku a už tam u sebe vnímala, že není všechno tak, jak by se na první dobrou zdálo. Katku měla vždy za super kamarádku. Se vším se jí svěřila, ale jistě ne s tím, že pro ni měla i jinou svou slabost. Sama to nechápala, nedokázala tomu dát význam, přiznat si barvu. Mlčela před druhými i sama před sebou. Od té doby ale uběhla spousta času. Vystudovala střední, pak šla na vysokou pedagogickou. S Katkou se už vídala jen letmo. Přesto jí to k ní vždy nějak táhlo. Kdyby mohla, jala by se Katku hned obejmout.

„Co je s tebou, Jitko? Koukáš tak divně. Dej si konečně to pivo.“

Lokla si a pak si řekla dost! Je jí čtyřiadvacet. Nemá důvod se stydět. Nemá důvod mlčet, když už o tom ...

„Hele, Katko. Víš ty co ...“

„Tak to vybal. Vždycky jsme si přece řekly všechno.“

„Jsem lesba no.“

„Myslela jsem si to.“

„Počkej! Jak jako ...?“

„Někdy si na mě koukala jako mlsný a zamilovaný kocour. Došlo mi, že je u tebe něco jinak a tohle byla jedna možnost.“

„Vadí ti to?“

„Ne, jen si s tím klidně mohla přijít dřív. U mě to zůstane, neboj.“

„Já si dlouho nebyla docela jistá. Pro mě být s klukem nebylo tak nepředstavitelný. Vlastně jsem jich pár i měla a užila jsem si to.“

„I v posteli?“

„Taky. Ale s holkou je to docela jiný. Zkrátka jsem v tom někdy až po uši. Naši to neví. Vlastně nikdo z rodiny. S tátou by to nejspíš švihlo a máma je děsně prudérní. Jako z první republiky. Vůbec nejde s dobou a některé věci prostě nikdy nepochopí.“

„Jednou s tím budeš muset vyjít na světlo.“

„Dokážeš si to představit? Nejde jen o naše, jde i o tohle město. Tady to fakt ještě není připravený na to, aby mě viděli jít za ruku s holkou.“

„Budeš se muset nad spoustu věcí povznýst. Máš nějakou známost?“

„Jo.“

„A? No povídej, zajímá mě to.“

„Je to spíš taková letmá záležitost. Ne taková ta velká láska, takové to bingo, to něco, co ,,, ale to je jedno.“

Podívala se na Katku. Kdyby jí řekla, jak se věci měly a mají směrem k ní ..., že do ní zamilovaná skutečně byla, že si ji přála, že si Katku představovala ... proto se od ní potom raději distancovala. Vzdálila se a ani ji nevyhledávala. Hlavně když už měla Katka první kluky a bylo jasno, že není lesba jako ona, že pro ni bude Katka vždy „pouze“ kamarádkou. Jenže to právě nešlo, držet si distanc i fyzicky od někoho, ke komu ji to tak přitahovalo. I v té hospo měla co dělat, aby se na ni nevrhla. Jeden polibek, zkusit to, třeba by ji svedla. Třeba by v ní probudila něco. Ne, zakázala si to. Katka by ji nejspíš odpálkovala a už nikdy by s ní nikam nešla.

„Nemáme to jednoduchý, co,“ řekla do ticha Katka, aby rozptýlila rozpaky z toho, co vnímala. Nebyla blbá. Věděla, že Jitka myslí na ni, na to, jaké by to s ní třeba bylo. Jenže pro ni to je věc naprosto nemyslitelná, nepředstavitelná. V tomhle měla vždy jasno. Kéž by měla stejně jasno ve všem, co se jí kdy týkalo.

Pak se navíc stalo něco, s čím nepočítala. Spatřila jít Patrika s jeho novou holkou. Místo, aby šel okolo a dělal, že ji nevidí, šel i s tou čůzou za ruku směrem k nim. Kopla Jitku pod stolem do nohy, aby na ně zaměřila svou pozornost. Jitka z ničeho nic vstala a čekala, až se Patrik na dosah přiblíží. Ani ho nepustila ke slovu. Na nic nečekala a ubalila mu facku.

„Nečum a vypadni!“

Měla potřebu Katku bránit. Věděla, že jde Patrikovi pouze o jedno. Katce svým příchodem s jeho novou buchtou ublížit, ranit ji.

„Máš kliku, že jsi holka!“

„Holka a navíc lesba. Nezapomeň to všude roztroubit.“

„Páni, tak přeci. Vždycky jsi byla divná. Docela vám to spolu sluší. Tak proto jsem tě nudil, Katko, v posteli.“

„Nejen v ní. Ale tady slečně třeba nuda nevadí. Pakuj se nebo dostaneš do držky.“

Patrik si vzal tu svou holku a dekoval se bez dalšího slova pryč. Katka s Jitkou chvíli mlčely. Nebylo to příjemný.

„Tak teď už tady alespoň nebudu muset nic tajit.“

„Podržím tě, když budeš chtít.“

„Já to zvládnu, ale díky. A promiň ... promiň, Káťo, že jsem kdy od tebe chtěla něco víc.“

„Nemůžeš přece za to. Já tě mám ráda, ale jinak než ty.“

Jitka dotáhla své pivo, chtěla si ho i zaplatit a hned jít pryč. Už jí bylo těžko. Věděla, co bude muset ustát, čemu bude za pár dní v místě, kde byla vždy doma, čelit. Ale raději dříve než později. Záhy vstala, usmála se na Katku a mizela napříč náměstím malého města pryč.

Katka ji sledovala a nikdy nevnímala nikoho tak osamělého jako v ten moment Jituli.

Autor: Jan Jurek | neděle 28.5.2023 9:40 | karma článku: 10.10 | přečteno: 353x

Další články blogera

Jan Jurek

Pokec se spolužačkou

Rád sedává na lavičce při agua centru a sleduje lidi okolo. To místo mu dělá dobře. Není to tak vždy, ale někdy ano. A když má všeho dost, sebere se, sedne do auta a jede na to místo, kde má pár berliček, kterých se může chytnout.

3.1.2024 v 13:51 | Karma článku: 13.54 | Přečteno: 387 | Diskuse

Jan Jurek

Dokonalý manžel …

„Neexistuje! Nejsou takoví na skladě. Musíš se s tím, Ireno, smířit a brát to, co je. Taky už nejsi nejmladší.“ „Ale míry mám, Jitko, pořád ucházející.“ „To je dost pomíjivý a chlapi to vědí. V našem věku už také hledají jistoty.“

29.12.2023 v 12:16 | Karma článku: 14.33 | Přečteno: 539 | Diskuse

Jan Jurek

Nevlastní syn

„To dítě není tvoje.“ „Čí tedy?“ „Tvého kamaráda z vejšky. Zbouchnul mě jeden večer po akci. Oba jsme byli opilí, sami dva na koleji.“ „Stačí! Do detailů jít nemusíš! Po pěti letech manželství mi tohle oznámíš a tváříš se jakoby nic

27.12.2023 v 12:50 | Karma článku: 22.97 | Přečteno: 787 | Diskuse

Jan Jurek

Terapeutická hodinka

„Po čem teď jdete, co je vašim cílem?“ „Nevím, ztratil jsem se. Nebo to vím, ale nedaří se.“ „Proč?“ „Něco dělám asi špatně.“ „Dáváte tomu dost?“ „Možná ne ve všem.“ „Tak musíte přidat. Zaměřit se na sebe a na to svoje a být i trochu..

26.12.2023 v 10:34 | Karma článku: 8.29 | Přečteno: 166 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 9.79 | Přečteno: 153 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.89 | Přečteno: 155 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.51 | Přečteno: 207 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 200 | Diskuse
Počet článků 199 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 458

Jsem původní profesí učitel. Příležitostně publikuji recenze v tištěných periodikách. Byl jsem třikrát oceněn v rámci celostátní scenáristické soutěže Filmové nadace Inogy Barrandov. Realizovaný celovečerní film dle mého scénáře Kluci z hor. Dále viz můj web www.jan-jurek.cz   

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...