Velký díl úlevy

Žije s tátou sama. Není to vždy snadný. Zvlášť teď, když dospívá, by mámu potřebovala. Bylo jí čtrnáct, když o ni přišla. Předěl jejího života, který stále nezpracovala. K tomu k ní ale přichází ještě další, co před okolím ve ... 

svých sedmnácti letech stále skrývá. Ví to pouze její nejlepší kamarádka. Před ní už cokoliv předstírat nedokázala.

„Jsem lesba.“

„Aha.“

„To je všechno, co mi řekneš, Lucko?“

„A co bych jako měla?“

„Asi bych čekala, že se mě budeš na něco vyptávat, nebo mi to budeš rozmlouvat.“

„Rozmlouvat? Jsem snad blbá. Jestli je to tak, nedá se nic dělat. Moje kámoška zůstaneš tak jako tak.“

„To jsem ráda.“

„A co jsi čekala?“

„Třeba že ti to bude vadit, že mě budeš vnímat jinak. Nezlob se, ale není to úplná banalita.“

„To taky nikdo neříká.“

„Takže všechno dobrý mezi námi?“

„No jasan.“

Oznámila to Lucce při jedné procházce na konci léta. Najednou prostě nebyla jiná volba. A teď po půl roce tuší a cítí, že musí přijít na řadu další osoba a tou je právě táta. Vůbec netuší, jak bude reagovat. Snad ho to nepoloží, snad nedostane infarkt. Je trochu cholerik, a když se věci nedějí tak, jak on předpokládá, chytne nerva.

Je večer, sobota. Počasí na draka. Jsou sami doma. Přijde do obýváku, kde táta kouká v TV na fotbal. Sedne si do křesla.  

„Potřebuješ něco, Simi?“

„Chtěla bych ti něco říct.“

„Dáš si se mnou?“

Nabídne jí víno do skleničky. Někdy si spolu poslední půl rok, kdy už se blíží ke své dospělosti, dají. Přisvědčí a otec ji nalije sotva jednu deci.

„Tak mluv. Průser nějaký? Nebo snad nějaký kluk, který ti ublížil. Jestli jo, řekni mi, kde ho najdu a srovnám to s ním.“

„Jako že bys mu dal ránu pěstí?“

„To taky.“

„Násilí ti nikdy nebylo vlastní.“

„To je fakt, ale někdy k němu mám skryté sklony. To víš, něco člověk drží v sobě, aby dobře působil na okolí.“

„O tom s tebou právě chci mluvit.“

„Asi ti nerozumím.“

„Jsem na holky.“

Otec se na ni podívá a dlouho neřekne vůbec nic.

„Co prosím?“

„Máš doma lesbu, tati.“

Otec do sebe kopne zbytek vína ze skleničky a hned si nalije další. Záhy vypne televizi.

„Víš to jistě?“

Nepatrným pohybem hlavy přisvědčí. Ví to jistě asi rok, kdy už vnímá svou sexualitu a všechno, co je s tím spojený. Zkrátka nemá pochyb, jen ji chvíli trvalo, než získala odvahu si to v plné míře připustit.

„Nechceš si o tom s někým pohovořit? Doba je dnes dost zvláštní, může to být jen tvůj pocit.“

„K žádnému psychoušovi jít nepotřebuji!“

„V tom případě mi nezbývá, než se s tím smířit.“

„Přesně tak, tati.“

Dívají se na sebe a dlouho nic neříkají. Pak se v jeden moment objeví v otcových očích slzy. Vůbec tomu nerozumí. Napije se vína a položí si ruce na klín. Sepne si je prsty.

„Je vysilující něco předstírat ...“

Otec se na ni podívá, utře si oči.

 „Zpracuji to a budu ready.“

„Vidět tě takhle … není to pro mě snadný.“

„I chlap někdy potřebuje pustit slzu z očí. Ale už je to dobrý.“

„Tak rychle?“

„Mám nějaký trénink.“

Podívá se záhy na fotku mámy a ona pochopí, kam tím míří. Bylo to tenkrát moc těžký, nečekaný. Ale už to jsou téměř čtyři roky. Částečně se s tím nějak srovnali, aby fungovali.

„Promiň, tati.“

„Za nic přece nemůžeš.“

„Asi ne, ale …“

„Budu v pohodě a ty buď, Simi, taky.“

„Snažím se. I proto o tom s tebou mluvím.“

„Máš nějakou přítelkyni?“

„Zatím ne.“

„A co Lucka?“

„S tou jsme jen kamarádky. Dozvěděla se to ode mě jako první.“

„Kdy?“

„Asi před půl rokem.“

Otec se na ni podívá dost vyčítavě.

„Nezlob se, musela jsem to říct nejprve jí. Potřebovala jsem spřízněnou duši.“

„To bych snad zvládl taky. Nebo sis myslela, že se zachovám jako debil?“

„To ne, ale bála jsem se. Velmi!“

„V tom případě dělám něco špatně.“

„Nemyslím si. Prostě jsem nevěděla, jak to přijmeš. Nedokážu ti všechno vysvětlit.“

„A navíc jsem dost nepředvídatelný.“

„To je fakt, tati.“

Řekne to již s úsměvem na tváři a s velkým dílem úlevy, který se dostaví. Moc si toho cení.   

Autor: Jan Jurek | neděle 9.7.2023 13:28 | karma článku: 14,04 | přečteno: 366x
  • Další články autora

Jan Jurek

Pokec se spolužačkou

Rád sedává na lavičce při agua centru a sleduje lidi okolo. To místo mu dělá dobře. Není to tak vždy, ale někdy ano. A když má všeho dost, sebere se, sedne do auta a jede na to místo, kde má pár berliček, kterých se může chytnout.

3.1.2024 v 13:51 | Karma: 13,54 | Přečteno: 398x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Jurek

Dokonalý manžel …

„Neexistuje! Nejsou takoví na skladě. Musíš se s tím, Ireno, smířit a brát to, co je. Taky už nejsi nejmladší.“ „Ale míry mám, Jitko, pořád ucházející.“ „To je dost pomíjivý a chlapi to vědí. V našem věku už také hledají jistoty.“

29.12.2023 v 12:16 | Karma: 14,33 | Přečteno: 549x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Jurek

Nevlastní syn

„To dítě není tvoje.“ „Čí tedy?“ „Tvého kamaráda z vejšky. Zbouchnul mě jeden večer po akci. Oba jsme byli opilí, sami dva na koleji.“ „Stačí! Do detailů jít nemusíš! Po pěti letech manželství mi tohle oznámíš a tváříš se jakoby nic

27.12.2023 v 12:50 | Karma: 22,97 | Přečteno: 801x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Jurek

Terapeutická hodinka

„Po čem teď jdete, co je vašim cílem?“ „Nevím, ztratil jsem se. Nebo to vím, ale nedaří se.“ „Proč?“ „Něco dělám asi špatně.“ „Dáváte tomu dost?“ „Možná ne ve všem.“ „Tak musíte přidat. Zaměřit se na sebe a na to svoje a být i trochu..

26.12.2023 v 10:34 | Karma: 8,73 | Přečteno: 178x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Jurek

Výlet

Udělají si celodenní pěší špacír. Je to podzimní pošmourný den, ale oni mají chuť se vypravit někam, kde budou v přírodě a sami. Když vyjdou na první kopec, hned se obejmou. Užijí si tu blízkost a to něco, co jim dlouho scházelo.

23.12.2023 v 11:20 | Karma: 9,49 | Přečteno: 156x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 468x
Jsem původní profesí učitel. Příležitostně publikuji recenze v tištěných periodikách. Byl jsem třikrát oceněn v rámci celostátní scenáristické soutěže Filmové nadace Inogy Barrandov. Realizovaný celovečerní film dle mého scénáře Kluci z hor. Dále viz můj web www.jan-jurek.cz